DigiCars, Auto Komis – Cele
- Barwny wizerunek na tle innych salonów samochodowych (Auto Komis)
- Tworzenie kontentu, który będzie ciekawy dla odbiorców
- Marka osobista założyciela salonu
- Spójny wizerunek, oryginalność marki w Social Media
DigiCars, Auto Handel – Wyzwania
- Niewiele salonów samochodowych Auto Komis prowadzących aktywnie Social Media
- Wyróżnienie się na tle innych firm z branży Auto Handel
- Zbudowanie zaangażowanej społeczności wśród fanów motoryzacji
- Wprowadzenie na rynek nowej marki
Jakie były oczekiwania klienta?
Klient skontaktował się z nami w celu stworzenia oryginalnego Key Visuala pasującego do rynku motoryzacyjnego. Zależało mu na wyróżnieniu się na tle zasypujących rynek haseł “Auto Komis”, “Auto Handel”, “Giełda Samochodowa”, “Komis Samochodowy” i tym podobnych. Analizując konkurencję doszliśmy do prostych wniosków:
Nasze wnioski po researchu w branży:
- Mało oryginalnych identyfikacji wizualnych w branży Motoryzacja, Auto Handel, Auto Komis
- Bardzo często powtarzana kolorystyka czarny/czerwony/biały
- Niespójnie prowadzone Social Media
- Brak pokazywania zespołu oraz budowania relacji z klientami komisów w Sieci
Mercedes A45S – Maskotką salonu
Podjęliśmy decyzję, aby stworzyć logo w formie maskotki. Zaprojektowaliśmy dwie wersje – podstawową oraz rozszerzoną, ze znanym i najszybszym obecnie hot hatch’em: Mercedesem A45S AMG. Tenże samochód również automatycznie stał się naszym Brand Hero.
Auto komis – Wizerunek właściciela
Następnym etapem naszych prac było stworzenie bannerów na YouTube oraz Facebooka. Narysowaliśmy wizerunek właściciela salonu wraz z zaprojektowaną wcześniej maskotką, jaką stał się Mercedes A45S AMG. W tle, zgodnie z briefem klienta – umieściliśmy inne samochody, aby stworzyć spójną całość ilustracji przedstawiający biznes Auto Handel.
Szablony postów Social Media
Ostatnim etapem prac mających na celu spójne wprowadzenie marki DigiCars na rynek było zaprojektowanie szablonów Social Media. Stworzyliśmy:
- jeden wzór na cele infografik,
- drugi wzór na cele przedstawiania aut na sprzedaż,
które właściciel będzie mógł samodzielnie wykonywać oraz edytować w darmowym narzędziu – Canvie.
Prowadzisz własny Salon Samochodów, Auto Komis?
Zastanawiasz się jak wyróżnić się na tle konkurencji tworząc ciekawe treści do Internetu?
Tak jak i Ty – kochamy motoryzację. Chętnie Ci pomożemy!