DiWine

Polska marka win owocowych

Klient

VanillaSky

Marka

DiWine

Czas

Kwiecień 2020 - Obecnie

Zakres współpracy

branding Oprawa graficzna Social media Strategia

DiWine – Cele

  • Stworzenie marki win owocowych DiWine w oparciu o tradycyjne receptury
  • Komunikacja na kanałach Social Media: YouTube, Instagram, Facebook
  • Wykorzystanie nowej technologii do prezentacji procesu produkcji spożywczej oraz sprzedaży
  • Połączenie wizerunku tworzących produkt osób z produktem – Personalizacja produktu
  • Przedpremierowa sprzedaż z wykorzystaniem Internetu – Preorder Landing Page
  • Promocja lokalnej, zdrowej, polskiej żywności

DiWine Wyzwania

  • Wino owocowe – odbudowa tradycji z dwudziestolecia międzywojennego
  • Zniwelowanie niechlubnego wizerunku wzmacnianych win owocowych
  • Przekonanie producentów owoców do włączenia się w komunikację
  • Zbudowanie zainteresowania społecznego winami owocowymi
  • Pokazywanie całego procesu tworzenia marki i produktu
  • Zbudowanie produktu o zasięgu ogólnopolskim a następnie zagranicznym

DiWine Polska winiarnia winnica polskie wino owocowe

Jak to zrobiliśmy?

1. Określiliśmy podstawy marki

Wybraliśmy kluczowe elementy marki. Są to:

  • Nazwa – sugeruje ona rodzaj produktu. Jest połączeniem słów “Divine” i “Wine”, które w połączeniu są zrozumiałe na rynku polskim i zagranicznym. Jednocześnie odchodzą od schematu nazw polskiego wina owocowego na czym nam zależało. Tworzymy produkt ekskluzywny, dlatego nazwą “Niebiańskość (divine)” nadaliśmy mu wyjątkowy wydźwięk.
  • Elementy grafiki – Logo w 3 opcjach (avatar / poziome / na favicon), flaga Polski jako element podkreslający nasz związek z producentami żywności, naturalna kreacja oparta o elementy folklorystyczne.
  • Ekologia – Każde nasze działanie jest oparte o mysl ekologiczną, dlatego przy wytworzeniu produktu oraz opakowań w procesie decyzyjnym główną rolę odgrywa dbanie o środowisko.
  • Regionalność – W naszej strategii świadomie określamy i promujemy miejsce pochodzenia naszego surowca oraz miejsce produkcji. Współpracujemy z lokalnymi dostawcami usług. Wyjątkiem jest grafika opakowań. Nasza współpraca została nawiązana międzynarodowo z grafikiem z Węgier. To też pokazuje naszą otwartość na współpracę międzynarodową.

DiWine Polska winiarnia winnica polskie wino owocowe

2. Stworzyliśmy strategię komunikacji

Podstawą do stworzenia strategii komunikacji była szczegółowa i długotrwała analiza środowiska, w którym będziemy operowali. Założyliśmy sobie kryteria naszej komunikacji. Będziemy pokazywali produkt lokalny, zdrowy i spersonalizowany. Następnie określiliśmy kanały komunikacji. W pierwszym etapie założyliśmy profil na Social Mediach – Facebook, Instagram i YouTube. Następnie zaczęliśmy tworzyć kontent w oparciu o nasze 3 podstawowe kryteria:

  • Produkt lokalny – nagraliśmy proces zbioru oraz przetworzenia owoców.
  • Produkt zdrowy – pokazaliśmy producentów oraz otoczenie, w którym dojrzewały owoce.
  • Produkt spersonalizowany – pokazaliśmy wszystkie osoby w procesach tworzenia produktu końcowego.

DiWine Polska winiarnia winnica polskie wino owocowe

3. Stopniowo wdrażaliśmy strategię

Zaczęliśmy aktywizować ludzi w Social Mediach i budować społeczność poprzez spójne posty. Przekaz podzieliliśmy na 4 kategorie:

  • Posty z kontentem na temat win
  • Posty z etapów produkcji
  • Posty angażujące, konkursowe
  • Posty video

Założyliśmy budżet reklamowy Facebook Ads na 300 zł miesięcznie w okresie grudzień-luty. W kolejnym okresie przedsprzedażowym marzec-maj założony budżet to 1000 zł miesięcznie. Równolegle do Facebooka – wrzucaliśmy filmy na YouTube oraz posty ze Story na Instagramie.

4. Przygotowanie do monetyzacji

Stworzyliśmy projekt Landing Page z możliwością implikowania filmów video dla członków założonego Klubu DiWine (preorderowiczów), którzy otrzymali testowe butelki wina. Ilość członków została ograniczona do 555 osób. Jest to etap uwiarygodnienia produktu na rynku poprzez publikowanie opinii konsumentów. Budujemy też wyjątkowość produktu, do którego dostęp jest ograniczony. Aby bardziej zaktywizować naszych konsumentów i spozycjonować markę, wspólnie z naszym kontrahentem wdrożyliśmy konkurs na wygranie luksusowego samochodu na weekend.

DiWine Polska winiarnia winnica polskie wino owocowe

5. Dlaczego warto humanizować  swoją markę?

Obecny czas spowodował, że zmieniły się preferencje konsumentów. Coraz częściej sięgają po marki lokalne, które mają wiadome źródło pochodzenia. Dlatego połączenie marki z ludźmi, którzy ją tworzą powoduje, że brand cieszy się większym zaufaniem. To zaufanie decyduje o wynikach sprzedażowych produktów marki. Powoduje też większe zainteresowanie materiałami reklamowymi, które są wytwarzane przy promocji marki.

  • Aby sieć w Social Media mogła się organicznie rozwijać, powinieneś zbudować zaufanie do marki.
  • Jeśli marce uda się nawiązać kontakt z klientem na poziomie ludzkim, prawdopodobieństwo, że klient się zaangażuje jest o 62% większe niż wtedy, gdy się tak nie dzieje.

+2000

Fanów FanPage w ciągu pół roku działań, bez wprowadzenia produktu do sprzedaży.

+100

Sprzedanych pakietów preorderowych w miesiąc, jako nowa marka na rynku.

+4000

Łączna ilość wyświetleń materiałów na YouTube z serii "Od zera do własnej marki wina".

Zapytaj nas o propozycję
dla Twojej marki

Szanujemy Twój czas. Zadaj nam pytanie, a uzyskasz odpowiedź, która przybliży nas do współpracy.