Kobieta Biznesu

Marka osobista w Social Media

Klient

Monika Zacharias

Marka

Kobieta Biznesu

Czas

09.2020 - Obecnie

Zakres współpracy

Oprawa graficzna Social media Strategia

Kobieta Biznesu – Cele

  • Zwiększanie zaangażowania z miesiąca na miesiąc
  • Zbudowanie mocnej społeczności w kilka miesięcy
  • Stworzenie marki “Kobieta Biznesu”
  • Zwiększanie świadomości marki
  • Monetyzacja działań w Social Mediach
  • Promowanie biznesu i rozwoju osobistego w Polsce

Kobieta Biznesu – Wyzwania

  • Niewielka ilość kobiet z biznesowym doświadczeniem w business influencingu
  • Storytelling – dzielenie się z obserwującymi historiami z życia – również z prywatnych doświadczeń
  • Pokazywanie odbiorcom własnego wizerunku
  • Regularność w działaniu – posty codziennie lub 2 razy dziennie

Kobieta Biznesu

Jak to zrobiliśmy?

1. Zarezerwowaliśmy nazwy użytkownika – Kobieta Biznesu.

Już dwa lata przed wdrożeniem działań związanych z marką osobistą zarezerwowaliśmy na Instagramie nazwę “Kobieta Biznesu – @kobietabiznesu“. Wiemy, że nazwa powinna być chwytliwa, łatwa do zapamiętania i jasna. Ta zdecydowanie taka jest.

2. Stworzyliśmy strategię oraz paletę kolorów.

Zaczęliśmy od spójnego szablonu. Początkowo żółty / fioletowy / biały – były kolorami jednoosobowej działalności Moniki – Hitdea Monika Zacharias. Chcieliśmy, aby do marki osobistej została użyta ta sama paleta, aby zachować spójność między jednoosobową działalnością. Z biegiem czasu firma rozrosła się do spółki, ale barwy pozostały. Avatar oraz Cover Photo zaprojektowaliśmy rysowane, aby bardziej zwracały uwagę. Oprócz tego ustaliliśmy, że kontent będzie publikowany codziennie – aby jak najbardziej przyśpieszyć klasyfikowanie profilu przez algorytm. Początkowy target osób, który założyliśmy – to ludzie zainteresowani sektorami takimi jak: biznes, rozwój osobisty oraz realizowanie pasji. W pierwszym roku działań założyliśmy, by tworzyć treści dla początkujących oraz poszukujących zmian i inspiracji osób.

3. Stopniowo wdrażaliśmy strategię

Od września 2020 na Instagramie oraz Facebooku posty pojawiały się codziennie. Na tym etapie bardzo ważne było łączenie się z jak największą ilością osób, które posiadają konta w podobnej tematyce. Takie działania umożliwiają użytkownikom na odkrywanie profilu. Co robiła Monika?

  1. Odpisywała na każdą prywatną wiadomość
  2. Odpisywała na każdy komentarz pod jej postami
  3. Codziennie publikowała Stories z dnia oraz angażujące (ankieta, reakcja, Q&A)
  4. Komentowała posty każdej osobie z sektoru rozwoju i biznesu
  5. Udostępniała posty z FanPage Facebooka na tematycznych grupach
  6. Komunikowała o działaniach swoich firm z odesłaniem do profili: @hitdea, @diwine

Kobieta Biznesu - Statystyki

4. Po 6 miesiącach działań – przygotowanie do monetyzacji

Zainwestowaliśmy w promocję kanału Kobieta Biznesu przez Influencerów na popularnych profilach Instagram w tematyce biznes, sukces, rozwój. Wśród nich znalazł się m.in. Influencer liczący ponad 80,000 obserwacji@jestemczlowiekiemsukcesu. Podjęliśmy z nim współpracę długoterminową. Takie działanie ma na celu jeszcze większe podbicie świadomości osób mniejszym kosztem niż przy użyciu narzedzia Instagram Ads.

5. Monetyzacja profilu Instagram

Po miesiącu promocji w ramach Influencer Marketingu stopniowo uruchamiay monetyzację. Zaczynamy tworzyć produkty zarówno wirtualne jak i namacalne oraz powoli komunikować o nich followersów:

  • Dedykowane szablony karuzel Instagramowych dla Twórców
  • Planer biznesowy
  • Marka odzieżowa
  • E-book na temat brandingu w SoMe

Zakładamy, że sprzedaż pierwszego produktu uruchomimy w opcji preorderu.

Marka osobista – dlaczego warto?

Marka osobista jest projektem na całe życie. Jest przypisana do Ciebie. Ponadto ludzie chętniej podejmują decyzje jeżeli kogoś znają lub z kimś się utożsamiają. Zbudowanie jej daje Ci wiele możliwości i korzyści:

  • Zbudujesz mocną pozycję na rynku
  • Nawiążesz nowe kontakty biznesowe, poznasz ciekawych ludzi
  • Będziesz postrzegany jako autorytet
  • Staniesz się bardziej rozpoznawalny
  • Zwiększysz zainteresowanie swoimi usługami

Budowanie personal brandu jest złożonym i wymagającym procesem, jednak inwestycja w niego w perspektywie czasu przyniesie Ci niesamowite efekty.

+500,000

Organicznych wyświetleń generowanych co miesiąc.

+8,000

Obserwujących zdobytych organicznie w 5 miesięcy.

+100,000

Kont użytkowników, do których docierają treści miesięcznie.

Zapytaj nas o propozycję
dla Twojej marki

Szanujemy Twój czas. Zadaj nam pytanie, a uzyskasz odpowiedź, która przybliży nas do współpracy.