Kobieta Biznesu – Cele
- Zwiększanie zaangażowania z miesiąca na miesiąc
- Zbudowanie mocnej społeczności w kilka miesięcy
- Stworzenie marki “Kobieta Biznesu”
- Zwiększanie świadomości marki
- Monetyzacja działań w Social Mediach
- Promowanie biznesu i rozwoju osobistego w Polsce
Kobieta Biznesu – Wyzwania
- Niewielka ilość kobiet z biznesowym doświadczeniem w business influencingu
- Storytelling – dzielenie się z obserwującymi historiami z życia – również z prywatnych doświadczeń
- Pokazywanie odbiorcom własnego wizerunku
- Regularność w działaniu – posty codziennie lub 2 razy dziennie
Jak to zrobiliśmy?
1. Zarezerwowaliśmy nazwy użytkownika – Kobieta Biznesu.
Już dwa lata przed wdrożeniem działań związanych z marką osobistą zarezerwowaliśmy na Instagramie nazwę “Kobieta Biznesu – @kobietabiznesu“. Wiemy, że nazwa powinna być chwytliwa, łatwa do zapamiętania i jasna. Ta zdecydowanie taka jest.
2. Stworzyliśmy strategię oraz paletę kolorów.
Zaczęliśmy od spójnego szablonu. Początkowo żółty / fioletowy / biały – były kolorami jednoosobowej działalności Moniki – Hitdea Monika Zacharias. Chcieliśmy, aby do marki osobistej została użyta ta sama paleta, aby zachować spójność między jednoosobową działalnością. Z biegiem czasu firma rozrosła się do spółki, ale barwy pozostały. Avatar oraz Cover Photo zaprojektowaliśmy rysowane, aby bardziej zwracały uwagę. Oprócz tego ustaliliśmy, że kontent będzie publikowany codziennie – aby jak najbardziej przyśpieszyć klasyfikowanie profilu przez algorytm. Początkowy target osób, który założyliśmy – to ludzie zainteresowani sektorami takimi jak: biznes, rozwój osobisty oraz realizowanie pasji. W pierwszym roku działań założyliśmy, by tworzyć treści dla początkujących oraz poszukujących zmian i inspiracji osób.
3. Stopniowo wdrażaliśmy strategię
Od września 2020 na Instagramie oraz Facebooku posty pojawiały się codziennie. Na tym etapie bardzo ważne było łączenie się z jak największą ilością osób, które posiadają konta w podobnej tematyce. Takie działania umożliwiają użytkownikom na odkrywanie profilu. Co robiła Monika?
- Odpisywała na każdą prywatną wiadomość
- Odpisywała na każdy komentarz pod jej postami
- Codziennie publikowała Stories z dnia oraz angażujące (ankieta, reakcja, Q&A)
- Komentowała posty każdej osobie z sektoru rozwoju i biznesu
- Udostępniała posty z FanPage Facebooka na tematycznych grupach
- Komunikowała o działaniach swoich firm z odesłaniem do profili: @hitdea, @diwine
4. Po 6 miesiącach działań – przygotowanie do monetyzacji
Zainwestowaliśmy w promocję kanału Kobieta Biznesu przez Influencerów na popularnych profilach Instagram w tematyce biznes, sukces, rozwój. Wśród nich znalazł się m.in. Influencer liczący ponad 80,000 obserwacji – @jestemczlowiekiemsukcesu. Podjęliśmy z nim współpracę długoterminową. Takie działanie ma na celu jeszcze większe podbicie świadomości osób mniejszym kosztem niż przy użyciu narzedzia Instagram Ads.
5. Monetyzacja profilu Instagram
Po miesiącu promocji w ramach Influencer Marketingu stopniowo uruchamiay monetyzację. Zaczynamy tworzyć produkty zarówno wirtualne jak i namacalne oraz powoli komunikować o nich followersów:
- Dedykowane szablony karuzel Instagramowych dla Twórców
- Planer biznesowy
- Marka odzieżowa
- E-book na temat brandingu w SoMe
Zakładamy, że sprzedaż pierwszego produktu uruchomimy w opcji preorderu.
Marka osobista – dlaczego warto?
Marka osobista jest projektem na całe życie. Jest przypisana do Ciebie. Ponadto ludzie chętniej podejmują decyzje jeżeli kogoś znają lub z kimś się utożsamiają. Zbudowanie jej daje Ci wiele możliwości i korzyści:
- Zbudujesz mocną pozycję na rynku
- Nawiążesz nowe kontakty biznesowe, poznasz ciekawych ludzi
- Będziesz postrzegany jako autorytet
- Staniesz się bardziej rozpoznawalny
- Zwiększysz zainteresowanie swoimi usługami
Budowanie personal brandu jest złożonym i wymagającym procesem, jednak inwestycja w niego w perspektywie czasu przyniesie Ci niesamowite efekty.