Silna marka w 2020 roku – 7 niezaprzeczalnych oznak

Mocna marka to sposób w jaki klienci odbierają Twoje produkty czy usługi, oraz jakie towarzyszą im emocje. Marka kreuje wizję Twojego produktu. Jeżeli jest nijaka, to nawet z pięknej oprawy i milionów wydanych na reklamę wiele nie zdziałasz. Co zrobić, by wykreować silną markę?

“Firmy muszą mieć świadomość, że tworzą coś więcej niż produkt na półce. Tworzą również sposób bycia”

Robert Hass

1. Przejrzysta marka

Spraw, by Twoja marka nabrała takiego przekazu, by Twoi klienci go zrozumieli. Aby zdefiniować unikalną propozycję wartości, musisz zacząć od przeanalizowania potrzeb swoich idealnych odbiorców.

2. Dobra komunikacja marki

Komunikacja marki to, najprościej rzecz ujmując, wszystko to, co marka „mówi” o sobie oraz to, w jaki sposób „mówi”. Określ grupę docelową. Komunikuj bezpośrednio o aktualnej sytuacji i największych zmaganiach Twoich klientów. Niezwykle istotna jest również rzetelna, zgodna z prawdą i pozytywna informacja. Niedopuszczalne jest kłamstwo oraz komunikowanie poprzez krytykę konkurencji, rynku, klientów, itp. Skupiamy się na pozytywach!

3. Misja, wizja i wartości marki

Nieważne jak niewielkich rozmiarów jest Twoja firma, ilu masz klientów i co robisz – misja, wizja i wartości powinny być podstawą Twojego funkcjonowania. Spraw, by Twoi klienci poczuli Twoją wizję oraz utożsamili się z tym, w co wierzysz i co reprezentujesz.

4. Nieszablonowość marki

Filarami silnej marki są emocje, charakterystyczna osobowość oraz intrygująca historia stojąca za tym wszystkim. Pamiętaj, że przekonujesz jakością Twojego produktu, ale przede wszystkim silną i unikalną marką.

5. Wiarygodność marki

Prowadź komunikację swojej marki tak, by Twói Klienci Ci zaufali, i uwierzyli, że dostarczasz to, co obiecujesz. Obecnie wiarygodność marki budowana jest w oparciu o liczne kanały komunikacji w mediach społecznościowych, z niewielkim już tylko udziałem contentu publikowanego na blogach firmowych.

6. Spójność wizerunku marki

Obietnice Twojej marki muszą iść zawsze w parze z ich późniejszą realizacją, podobnie jak cała Twoja działalność powinna podlegać wartościom, które promuje. Wszystko po to, aby wykreowana tożsamość i wizerunek w oczach klientów mogły się ze sobą pokrywać. Konsekwentne komunikowanie się w określony sposób oraz używanie charakterystycznych dla marki logotypów, grafik czy kolorów powoduje, że klient bądź też potencjalny konsument po prostu zaczyna “kojarzyć” daną markę.

7. Widoczna marka

Ponad połowa światowej populacji posiada już dostęp do internetu. Do dyspozycji masz szeroki wachlarz narzędzi i rozwiązań. Zacznij od zaznaczenia swojej obecności w sieci, wykorzystując katalog firm lub wizytówkę Google Moja Firma czy Social Media. W efekcie… Twój klient będzie Cię często widywał, ponieważ zaczniesz pojawiać się we właściwych miejscach w Sieci.

Firma, która ma mocną markę, zwiększa swoje szanse na to, by znaleźć się na „liście zakupowej” swojego potencjalnego klienta. To pierwszy argument za tym, by aktywnie zarządzać swoim wizerunkiem. Drugi argument jest taki, że inwestując w reputację firmy i jej produktów kreujemy trwałą wartość, która zostaje w firmie. Powodzenia!