Wymiary grafik na social media w 2022 r.

Wymiary grafik na social media w 2022 r.
Inne

Internauci z całego świata spędzają w mediach społecznościowych średnio dwie godziny dwadzieścia pięć minut każdego dnia. Scrollując treści można natknąć się na grafiki i zdjęcia, które swoim rozmiarem nie pasują do pozostałych – na ekranie pojawiają się piksele, lub w grafikę trzeba kliknąć, żeby ukazała się w całej okazałości. Tego typu wpadki nie przystoją poważnym markom, które starają się budować nowoczesny, przyjazny i profesjonalny wizerunek. Sposobem na uniknięcie podobnych błędów jest znajomość aktualnych wymiarów grafik w poszczególnych platformach społecznościowych, i dopasowywanie contentu do wymogów stawianych przez dostawców social media. Jakie są wymiary grafik w najpopularniejszych mediach społecznościowych w 2022 r.? Dowiesz się tego z dzisiejszego artykułu!

Wymiary grafik na Facebooku

Mimo rosnącej konkurencji ze strony innych platform social media, sztandarowy produkt Meta pozostaje w wielu przypadkach pierwszym wyborem firm, a przedsiębiorcy, którzy starają się prowadzić komunikację w kilku różnych kanałach, decydują się na model Facebook + coś jeszcze.
Warto pamiętać o tym, że Facebook pozwala na opublikowanie bardzo wielu rodzajów grafik, a każda z nich może mieć inny rozmiar, dlatego warto sprawdzić, czy przygotowany przez nas materiał będzie pasował do danego miejsca serwisu.

Zdjęcie profilowe

Zdjęcie profilowe na Facebooku powinno być kwadratowe. Minimalny rozmiar to 170×170 pikseli, a zalecany przez nas rozmiar to 800×800 px. Pamiętajmy o tym, że zdjęcie zostanie automatycznie wykadrowane do kształtu koła – to cenna informacja dla firm, które chcą umieścić swoje logo jako zdjęcia profilowe.

Zdjęcie w tle

Zdjęcie w tle ma kształt prostokąta, a jego minimalny rozmiar to 400×150 pikseli. Zalecamy rozmiar 820×360 px, ale należy pamiętać o tym, że plik ze zdjęciem musi być mniejszy, niż 100 KB.

Zdjęcie w tle grupy

Grupy zyskują na popularności, a Meta bardzo zależy na promowaniu tego formatu. Jeśli chcemy dodać zdjęcie w tle, to jego wymiary to 1640×856 pikseli.

Post pionowy

Grafika do posta pionowego powinna być wykonana w proporcjach 9:16, a jej wymiar to 640×960 px.

Post poziomy

Wymiar grafiki do posta poziomego to 1200×900 pikseli.

Post kwadratowy

Tutaj zadanie jest proste: wymiary grafiki to 1200×1200 pikseli.

Facebook Stories

Kolejny format, który jest mocno promowany przez twórców Facebooka. Narzędzie do tworzenia stories pozwala na dodanie grafiki lub wideo o proporcjach 9:16 i rozmiarze 900×1600 pikseli.

Dodając zdjęcie, warto pamiętać o tym, by obszar dolnych i górnych 250 pikseli był wolny od tekstu, w przeciwnym razie treść może zostać zasłonięta przez przyciski ułatwiające korzystanie z serwisu.

Wymiary grafik na Instagramie

Z Instagrama korzysta codziennie przeszło 500 milionów użytkowników z całego świata. Przebicie się z przekazem nie jest łatwym zadaniem, dlatego warto zadbać, by wszystko było dopięte na ostatni guzik. Aktualne wymiary grafik publikujemy poniżej.

Zdjęcie profilowe

Podobnie, jak w przypadku Facebooka, mamy do czynienia z kwadratem: jego wymiary to 700×700 pikseli.

Post kwadratowy

Wymiary grafiki do posta kwadratowego to 1000×1000 pikseli.

Stories/Reels/IG TV

W przypadku tych formatów złota zasada jest jedna: grafika powinna zostać stworzona w proporcjach 9:16 i wymiar 1080×1920 pikseli. Wyjątkiem są okładki wyróżnionych Stories, które powinny być kwadratem o wymiarach 700×700 pikseli.

Wymiary grafik do płatnych treści w produktach Meta

Przygotowanie kampanii PPC wymaga skrupulatnych przygotowań, a jednym z etapów jest przygotowanie odpowiednich rozmiarów grafik do planowanych sposobów umiejscowienia reklamy. Poniżej publikujemy aktualne wymiary grafik reklamowych.

Reklama w aktualnościach

Reklama wyświetlana na feedzie Facebooka lub Instagrama powinna być kwadratem, którego zalecane wymiary to 1080×1080 pikseli.

Reklama karuzelowa

Reklama karuzelowa również jest kwadratem o wymiarach 1080×1080 px.

Reklama wideo

W tym formacie sprawdzi się klip filmowy w proporcjach 9:16 lub 16:9, a zalecany wymiar to 1920×1080 px.

Lead Ads

Tutaj opcje są dwie: kwadrat o wymiarach 1080×1080 px lub prostokąt 1200×628 px. 

Polubienia strony

Grafiki mogą być kwadratem lub prostokątem, o wymiarach odpowiednio 1080×1080 px i 1200×444 px.

Feed produktowy, czyli Kolekcja

Zalecane wymiary dla obrazu to przynajmniej 1080×1080 pikseli, a współczynnik proporcji to 1,91:1 do 1:1. Możliwe jest też opublikowanie klipu wideo o identycznych proporcjach i długości do 15 sekund.

Wymiary grafik na TikTok

Jak wynika z szacunków analityków App Annie, TikTok powinien w 2022 r. przekroczyć barierę 1,5 miliarda użytkowników. Rosnące zainteresowanie tym medium sprawia, że platforma staje się coraz częściej wykorzystywanym narzędziem marketingu online. Jeśli planujesz prowadzić komunikację w tym kanale, sprawdź aktualne wymiary grafik na TikTok.

Zdjęcie profilowe

Grafika wykorzystywana jako zdjęcie profilowe powinna być kwadratem o wymiarach 200×200 pikseli.

Post wideo

Zalecane współczynniki proporcji to 1:1, 9:16 i 16:9. Maksymalna długość klipu to trzy minuty.

Wymiary grafik na LinkedIn

LinkedIn pozostaje pierwszym wyborem specjalistów, osób dbających o swoją markę osobistą oraz firm świadczących usługi B2B. Warto pamiętać o tym, że wymiary grafik mogą się różnić dla profili osobistych i firmowych. Poniżej zamieszczamy aktualne wymiary.

Zdjęcie profilowe

Zdjęcie profilowe jest kwadratem o wymiarach 400×400 pikseli (konto osobiste) lub 300×300 pikseli (konto firmowe). Rozmiar zdjęcia nie może przekroczyć 8 MB.

Zdjęcie w tle

Tutaj też wymiary różnią się w zależności od typu konta: to odpowiednio 1584×396 px dla kont osobistych oraz 1128×191 px dla kont firmowych.

Post reklamowy

W tym wypadku grafika powinna być prostokątem o wymiarach 1200×627 pikseli.

Wymiary grafik na Twitterze

Twitter w Polsce wciąż uchodzi za mocno sprofesjonalizowane medium, na którym można znaleźć wielu komentatorów życia publicznego, ekspertów i polityków. Poniżej publikujemy aktualne wymiary grafik na Twittera.

Zdjęcie profilowe

Zdjęcie profilowe jest kwadratem, a jego zalecane wymiary to 400×400 pikseli.

Zdjęcie w tle

Grafika wykorzystywana jako tło również jest kwadratowa, i powinna mieć wymiary 1500×1500 pikseli.

Zdjęcie w postach

Dodawane  grafiki powinny być prostokątami o wymiarach 1200×675 pikseli, a ich waga nie może przekraczać 5 MB.

Wymiary grafik na YouTube

W przypadku kanału YouTube grafiki będą przygotowywane w trzech głównych formatach, których aktualne wymiary zamieszczamy poniżej.

Miniatura filmu

Zalecane wymiary miniatur to prostokąt 1280×720 pikseli.

Banner kanału

W przypadku bannerów wymiary różnią się w zależności od urządzenia: to odpowiednio 2560×1440 px dla urządzeń desktop oraz 1546×423 px na urządzeniach mobilnych.

Avatar

Zdjęcie profilowe jest kwadratem, a jego zalecane wymiary to 800×800 pikseli.

Grafiki na social media? Hitdea!

Dotarliśmy do końca naszego zestawienia. Ze względu na często bardzo znaczące różnice wymiarów, prowadzenie komunikacji marki w różnych kanałach social media nie jest prostym zadaniem. Ale nie musisz tego robić sam! W Hitdea zajmiemy się obsługą mediów społecznościowych Twojej marki, tworząc atrakcyjne, dopasowane do poszczególnych kanałów i formatów grafiki oraz profesjonalne, spójne z Twoim tone of voice treści. Skontaktuj się z nami: https://hitdea.pl/szybka-wycena/

Social media Media społecznościowe Facebook TikTok Instagram Wymiary grafik Twitter

Tomek

Autor artykułu

Wróć do wpisów