Kreatywne reklamy – część trzecia

Kreatywne reklamy - część trzecia
Inne

Kreatywna, czyli jaka?

Czasem dobry pomysł ważniejszy jest od potężnego budżetu – a twórcy kreatywnych reklam tylko utwierdzają nas w tym przekonaniu, dostarczając kolejnych realizacji, które zadziwiają nas, wprawiają w osłupienie lub chociaż zmuszają do powiedzenia pod nosem “ha, dobre!”. W trzeciej części przeglądu kreatywnych kampanii reklamowych znowu wyruszymy w podróż po świecie, by przyjrzeć się z bliska najbardziej brawurowym koncepcjom. Zaczynamy!

Zastanów się, co jest najważniejsze w Twojej branży – i udowodnij, że robisz to lepiej, niż konkurencja!

Rynek usług kurierskich cechuje się silną konkurencją. Najwięksi przedsiębiorcy w branży rywalizują ceną, jakością usług oraz ich szybkością – połączenie tych trzech cech jest kluczem do sukcesu w świecie zamieszkałym przez konsumentów przyzwyczajonych do natychmiastowej gratyfikacji. Nikt nie lubi czekać kilka dni na paczkę, zwłaszcza, jeśli zamówiliśmy coś, czym chcielibyśmy pochwalić się w sieci – a przecież video z unboxingu samo się nie nagra…
FedEx już od dłuższego czasu reklamuje się sloganem Always first, ale jedno z jego wcieleń szczególnie zasługuje na uwagę – chodzi o specjalne malowanie pojazdów, które sprawia wrażenie, jakby ciężarówka firmy faktycznie wyprzedzała furgonetkę konkurencji – i to prawie o całą długość. Pomysł wydaje się prosty, ale okazał się bardzo chwytliwy, i został naprawdę dobrze wykonany, a konkurenci z branży pewnie zastanawiają się do dziś, dlaczego właściwie sami na to nie wpadli!

Reklama prasowa też może być kreatywna!

Materiały promocyjne publikowane w prasie towarzyszą ludzkości od stuleci, i wydaje się, że w tej kategorii wszystko już widzieliśmy. No właśnie, wydaje się!
Shanghai J&J Advertising Co przygotowało bardzo oryginalną reklamę dla globalnej firmy kurierskiej, DHL, a kreacja dosłownie zwala z nóg, wykorzystując w pełni możliwości medium, przenosząc kampanie prasowe na wyższy poziom.
Pomijając oryginalne wykonanie (o tym za moment), warto pochwalić agencję za przekaz: kampania ukazuje kuriera jako swoisty łącznik pomiędzy ludźmi, który – wykonując swoją pracę – tworzy i wzmacnia więzi pomiędzy ludźmi. Takie podejście do tematu pomaga budować wizerunek marki jako przyjaznego miejsca pracy, w którym pracownicy są doceniani, a odbiorcom pozwala spojrzeć na kurierów od bardziej ludzkiej strony.
W jaki sposób osiągnięto ten efekt? Wykorzystano dwie sąsiadujące ze sobą strony magazynu, pomiędzy które wklejono foliową wkładkę z nadrukowanym kurierem trzymającym w dłoniach paczkę – przewracając wkładkę widzimy, jak pracownik DHL-u najpierw odbiera opakowanie, by potem wręczyć ją adresatce. Fantastyczny pomysł!

Wszystko zostało wyprodukowane w Chinach, wystarczy tylko dobrze się przyjrzeć

Czym powinien cechować się dobry teleskop? Wydaje się, że odpowiedni zoom i satysfakcjonująca ostrość obrazu to absolutnie podstawowe właściwości takiego urządzenia. A w jaki sposób można to sprzedać? Firma Orion Telescopes postanowiła wykorzystać funkcjonujące w społeczeństwie przekonanie, jakoby wszystko, ale naprawdę wszystko, zostało wyprodukowane w Chinach – i wystrzeliła to za pomocą żartu w przestrzeń kosmiczną. Na czarnym tle widzimy trzy ujęcia księżyca – w przybliżeniu dwustu, czterystu- i ośmiuset krotnym. Na pierwszym z nich widzimy naturalnego satelitę Ziemi w całej okazałości, drugi z kadrów to amerykańska flaga, pamiątka po misji Apollo, a trzeci – żart właściwy, napis Made in China na znajdującej się na księżycu amerykańskiej fladze. Przekaz jest prosty – dzięki naszym produktom dostrzeżecie każdy szczegół, nawet ten najbardziej wstydliwy!

Billboardy to nie wszystko – czyli kreatywna reklama w przestrzeni publicznej

Wyjście z przekazem reklamowym w przestrzeń publiczną nie jest niczym nowym – nasze miasta są wypełnione bannerami, billboardami, szyldami, neonami i plakatami w tak dużym stopniu, że w pewnym momencie zwyczajnie zaczynamy ignorować przekaz. Dlatego reklama outdoorowa chyba jak żadna inna musi opierać się na oryginalnych pomysłach, bo w przeciwnym razie zwyczajnie pozostanie niezauważona.

A gdyby tak wykorzystać do celów reklamowych elementy małej architektury? Nestle reklamuje jeden ze swoich sztandarowych produktów za pomocą nawiązań do przerwy – w pracy, w szkole, wszędzie tam, gdzie potrzebujemy chwili wytchnienia. W przestrzeni publicznej skojarzenia z chwilą przerwy wywołują zwykle ławki – to z nich korzystamy, gdy chcemy odpocząć po długim spacerze lub zwyczajnie czekamy na kogoś. Połączenie sloganu z elementem przestrzeni publicznej samo w sobie byłoby strzałem w dziesiątkę – a tu mamy jeszcze rewelacyjne wykonanie, ponieważ kształt ławki przypomina kształt reklamowanego produktu!

Zobaczyć dźwięk, czyli jak reklamować system audio tak, by wszyscy mogli zobaczyć, jaki jest dobry

Reklama systemu nagłośnienia nie jest prostym zadaniem – opowiedzenie dźwięku, jego charakteru i jakości językiem obrazów zwykle sprawia poważny problem, i ciężko jest uzyskać zakładany efekt.
Reklamując swój sprzęt, firma Bose postanowiła się skoncentrować na zaimplementowanym systemie redukcji hałasów z otoczenia, który w zamierzeniu ma ułatwiać cieszenie się muzyką w niesprzyjających warunkach. Tę cechę urządzenia znacznie łatwiej przedstawić za pomocą grafiki, niż chociażby jakość czy czystość dźwięku, ale producent systemów audio postanowił przedstawić zalety swojego rozwiązania w bardzo spektakularny sposób – na grafice widzimy mężczyznę w słuchawkach nausznych, który płynie łodzią wprost w kierunku wodospadu, kojarzonego zwykle z niebywałym hałasem. Przekaz jest prosty: system redukcji hałasów jest wręcz niebezpiecznie dobry, pozwalając na słuchanie muzyki w każdych warunkach. Na uwagę zasługuje minimalistyczne podejście do warstwy tekstowej – niewielki napis pojawia się jedynie w prawym górnym rogu, a odczytanie go wymaga pewnego wysiłku – dzięki temu grafika robi znacznie większe wrażenie!

Nie radzimy robić tego w domu, ale zdaje się, że właśnie tego szukaliśmy

Równie minimalistyczne podejście do warstwy tekstowej zaproponowała popularna marka samochodów terenowych, wykorzystując bardzo symboliczną dla Amerykanów Górę Rushmore do promocji swoich pojazdów. Wybrałem tę reklamę ze względu na nietuzinkowe podejście – kampanie reklamujące poszczególne marki i modele z reguły skupiają się na zaprezentowaniu produktu w całej okazałości, a w przypadku kampanii Jeepa musimy się bardzo postarać, żeby w ogóle dostrzec samochód. Zamiast promować konkretne jego cechy, producent skupił się na jego zastosowaniu, wychodząc z prostym przekazem – nasz Jeep jest na tyle wszędobylski, że może nawet zagrać na nosie Jerzego Waszyngtona! Ikoniczny samochód w ikonicznym miejscu, świetny pomysł i wspaniała realizacja!

Hitdea – kreatywna reklama w zasięgu ręki!

Jeśli poszukujesz agencji, która w oryginalny sposób pomoże rozreklamować Twoje produkty, to nie musisz dalej szukać – w Hitdea zajmiemy się wszystkim od początku do końca i znajdziemy sposób, by o Twojej marce zrobiło się głośno! Wypełnij szybki brief: https://hitdea.pl/szybka-wycena/

Marketing Kreatywne kampanie reklamy

Tomek

Autor artykułu

Wróć do wpisów