Dlaczego Social Media?
Po co firmie profil na Facebooku?
Facebook w Polsce posiada 19 milionów aktywnych użytkowników. Warto wykorzystać ten kanał komunikacji do budowania swojego wizerunku oraz relacji z potencjalnymi klientami. To duża szansa dotarcia do znacznej grupy konsumenckiej. W swoich algorytmach Facebook potrafi spersonalizować reklamę i dotrzeć do oczekiwanej grupy odbiorców. Daje też możliwość promowania produktów i usług w formie graficznej oraz video.
- Założenie profilu jest darmowe
- Ilość postów dziennie jest nieograniczona
- Otrzymujesz darmowe statystyki
- Masz możliwość rozmawiania ze swoimi fanami/klientami w czasie rzeczywistym
- Budujesz świadomość swojej marki
- Pozycjonujesz swoją markę
- Zwiększasz ruch na swojej stronie internetowej
- Docierasz do konkretnej grupy docelowej
- Możesz z góry zaplanować publikację treści
- Zbierasz opinie, które budują Twoją autentyczność
Po co firmie profil na YouTube?
Video to jedna z najlepszych form promocji firmy. Serwis YouTube w Polsce ma aktualnie 16,2 mln realnych użytkowników, stanowiących 75% populacji internautów. Marketing internetowy w dużej mierze polega na budowaniu zaangażowanej społeczności. YouTube daje nieograniczone możliwości – możesz nagrywać vlogi i pokazać jak funkcjonuje Twoja firma. Możesz np. pokazać swoją eksperckość, podzielić się wiedzą, promować swoje produkty albo zbudować relacje z klientami. Popularne w serwisie są także recenzje i testy, które idealnie sprawdzą się w przypadku sklepów. Aby zbudować dobre relacje z odbiorcami warto nagrywać Q&A, czyli pytania i odpowiedzi.
- Założenie profilu jest darmowe
- Nagrywając filmy zwiększasz swoje zasięgi
- Nawiązujesz bezpośrednie relacje ze swoimi klientami
- Twoja firma staje się bardziej kreatywna i jest postrzegana jako nowoczesna
- Podnosisz widoczność i rozpoznawalność swojej marki, produktu, a także usług
- Zwiększasz ruch na swojej stronie internetowej
- Uwiarygadniasz wizerunek swojej marki
Po co firmie profil na Instagramie?
Instagram rośnie lawinowo od kilku lat. Obecnie na Instagramie zarejestrowanych jest już ponad 1 miliard użytkowników! To bardzo dobre medium do pokazywania treści. Twoi odbiorcy chcą zobaczyć, jak funkcjonuje firma, jak powstają produkty, czy też jak wraz z zespołem przygotowujecie się do pracy. Od jakiegoś czasu na Instagramie królują nie tylko zdjęcia, ale infografki. Większość ludzi to wzrokowcy, a treści graficzne, czyli obrazki, grafiki oraz zdjęcia (Visual content) – to coś, co wyraża więcej niż tysiąc słów, a jednocześnie angażuje kilkakrotnie bardziej niż teksty. Na Instagramie łatwiej osiągniesz zasięg organiczny (100%) w przeciwieństwie do Facebooka (3%). Przy regularnym postowaniu zwiększasz swoją szansę na trafienie do ‘Eksploruj’, czyli Instagramowej strony głównej. Na Instagramie możesz również oznaczać produkty, które sprzedajesz w sklepie online. Warto więc posiadać swój profil i pokazać się naprawdę dużej publiczności. Prowadząc profil na IG możesz nie tylko komunikować treści, ale także zbierać feedback od Twoich odbiorców.
- Założenie profilu jest darmowe
- Budujesz świadomość marki
- Nawiązujesz bezpośrednie relacje ze swoimi klientami
- Konsumenci są 40% bardziej skłonni wchodzić z markami w interakcję, jeśli udostępniają one grafiki
- Twoja firma staje się bardziej kreatywna i jest postrzegana jako nowoczesna
- Podnosisz widoczność i rozpoznawalność swojej marki, produktu, a także usług
- Na Instagramie łatwiej stworzyć viralową treść bez wkładów finansowych w reklamę
- Łatwiej dotrzesz do grupy wiekowej od 13 do 25 lat
- „Klienci kupują oczami” – Odbiór zdjęcia lub infografiki jest dla klienta szybki i niewymagający
- Dzięki Insta Stories możesz informować o promocjach i rabatach
Po co firmie profil na TikToku?
W 2019 roku aplikacja została pobrana więcej razy niż Facebook, Instagram, WhatsApp razem wzięte. TikTok to rozpędzony pociąg a jego popularność ciągle rośnie. Według statystyk, w Polsce z TikToka korzysta ponad 2,5 miliona osób. Zaczynamy więc dostrzegać jego fenomen. Aplikacja umożliwia nagrywanie krótkich klipów video, które dzięki wbudowanym narzędziom do montażu można przerabiać w dowolny sposób. TikTok umożliwia komentowanie, polubienia, udostępnianie a także wymianę wiadomości z innymi użytkownikami. Na TikToku bardzo łatwo osiągnąć zasięg organiczny – tutaj wystarczy kreatywność oraz angażujące treści. Pokaż historię, w której przeprowadzisz widzów od początku do końca przez swoją pracę. Niech wyniki Twojej pracy realizują efekt WOW! Dziel się historiami ze swojej pracy, które wywołały w Tobie emocje. Dawaj protipy osobom, których interesuje dziedzina, w której się specjalizujesz. Przenoś viralowe trendy na swoją branżę. Pokazuj zabawne momenty i sytuacje w biurze. Podziel się merytoryczną wiedzą z Waszej branży. Pomysłów jest naprawdę wiele!
- Założenie profilu jest darmowe
- Łatwość budowania marki osobistej
- Na TikToku łatwiej stworzyć viralową treść bez wkładów finansowych w reklamę
- Łatwiej dotrzesz do grupy wiekowej od 13 do 25 lat
- Pokazując swoją firmę na TikToku możesz być o krok przed konkurencją
Po co firmie profil na LinkedIn?
Strona firmowa na LinkedIn jest w Polsce wciąż niedocenianym narzędziem dotarcia do potencjalnych odbiorców oraz pracowników. Płynie z tego wiele korzyści. Przede wszystkim – im większa obecność Twojej firmy w social mediach, tym lepsze pozycjonowanie. Posiadanie takiego profilu świadczy również, że poważnie podchodzisz do swojego biznesu. Dodatkowo… logo Twojej firmy bardzo ładnie wygląda w Twoim profilu prywatnym na LinkedIn :). Jednak samo posiadanie company page’a nie wystarczy. Firmową stronę należy prowadzić w sposób angażujący. Przemyślana strategia zmaksymalizuje efekty.
- Założenie profilu jest darmowe
- Na company page możesz publikować oferty pracy
- Strona firmowa to źródło informacji o organizacji
- Podnosisz widoczność i rozpoznawalność swojej marki, produktu, a także usług
- Pracownicy mogą oznaczyć Twoją stronę firmową w sekcji Doświadczenie zawodowe
- Osoba, która oznaczyła się jako pracownik automatycznie staje się obserwującym stronę
Po co firmie influencerzy?
Jeśli prowadzisz małą firmę może wydaje Ci się, że influencerzy i twórcy internetowi to forma reklamy przeznaczona dla światowych marek. Nic bardziej mylnego! Często okazuje się, że współpraca z mikroinfluencerem daje większy efekt, niż współpraca z gigantem. Mikroinfluencerzy oczekują mniejszego wynagrodzenia, często barteru. Same plusy, prawda? Słowa klucze w tym obszarze to: autorytet twórcy, autorskie i kreatywne podejście, kontekstowe lokowanie. Rekomendacja influencera dla wielu jego sympatyków ma bardzo duże znaczenie. Jeżeli czujesz więc, że Twoja firma pasuje do tematyki, w jakiej działa konkretny lider opinii, nic nie stoi na przeszkodzie, aby nawiązać kontakt i przedstawić propozycję współpracy.
- Współpracując z influencerami omijasz AdBlocka
- Łatwo docierasz do interesującej Cię oraz zaangażowanej grupy odbiorców
- Budujesz wiarygodność i relację z odbiorcami
- Podnosisz widoczność i rozpoznawalność swojej marki, produktu, a także usług
- Tworzysz interesujący, autorski i unikatowy content
- Influencer może zostać ambasadorem marki
Jak to robimy?
Budujemy strategię Social Media
Tworzymy merytoryczne i atrakcyjne treści
Opowiadamy historię Twojej marki
Angażujemy internautów
Zarządzamy kanałami Social Media
Prowadzimy kampanie
Współpracujemy z influencerami
Skontaktuj się z nami
Jakie usługi Cię interesują?
Zapytaj nas o propozycję
dla Twojej marki
Szanujemy Twój czas. Zadaj nam pytanie, a uzyskasz odpowiedź, która przybliży nas do współpracy.