Kreatywne reklamy na TikToku

Kreatywne reklamy na TikToku
Inne

Dlaczego warto reklamować się na TikToku?

W 2020 r. TikTok był najczęściej pobieraną aplikacją na świecie, a jego sukces stał się przedmiotem niekończących się dyskusji. Dwa lata później można już z pełnym przekonaniem powiedzieć, że dzieło firmy ByteDance zrewolucjonizowało świat mediów społecznościowych, a jego konkurenci starają się zrobić wszystko, by udostępnić funkcjonalności TikToka użytkownikom swoich platform – Instagram Reels są tego najlepszym przykładem.
Ciężko jednoznacznie wskazać przyczynę sukcesu aplikacji. Część analityków sugeruje, że wpływ na niego miał specyficzny, krótki i dynamiczny format materiałóow video, który przypadł do gustu najmłodszym użytkowników. Eksperci social media odpowiadają, że kluczem do sukcesu okazał się algorytm, który stawia na tematykę treści interesujących użytkowników, niż na osoby, które te treści udostępniają – dzięki temu możliwe jest szybkie dotarcie do dużego grona odbiorców, nawet, jeśli dopiero raczkujemy na TikToku. Do tego dochodzi autentyczność i lekka forma treści – nawet tych traktujących o bardzo poważnych sprawach. Wszystko to złożyło się na globalny sukces aplikacji, która nie przestaje rosnąć – i wydaje się, że jeszcze nie wykorzystała pełni swojego potencjału!

Nagły wzrost znaczenia TikToka nie umknął uwadze marketerów, którzy niemal “z marszu” zaczęli uwzględniać to medium w strategiach komunikacji oraz planować budżety reklamowe z uwzględnieniem platformy stworzonej przez ByteDance. W jaki sposób przygotować skuteczną kampanię reklamową na TikToku? Przygotowaliśmy garść porad, które pomogą Ci przygotować atrakcyjne i skuteczne komunikaty reklamowe w tiktokowym formacie. Zaczynamy!

  1. Wykorzystaj treści i trendy, które już uzyskały popularność

Aby Twoja marka mogła odnieść sukces na TikToku, musisz myśleć jak jego użytkownicy 

– dlatego warto zacząć dzień od przyjrzenia się aktualnym trendom, trwającym wyzwaniom oraz formatom filmów, które zyskują akurat popularność. Nie zachęcamy do  kopiowania treści, ale warto nawiązać do istniejących materiałów, które trafiły w środek tarczy – ważne jednak, by wypadło to naturalnie, a nie jak próba wcielenia się w nastolatka przez postać graną przez Steve’a Buscemi w 30 Rock.

  1. Przygotowując materiały, pamiętaj o wygodzie użytkowników

Wybierasz się do profesjonalnego studia filmowego, by nagrać panoramiczny materiał video z przestrzennym dźwiękiem? Powstrzymaj swojego konia! Pamiętaj, że na TikToku filmy wyświetlane są w pionie – ale naprawdę, pamiętaj o tym! Zamiast wymuszać na odbiorcach dopasowanie się do Ciebie, stwórz materiał z myślą o nich. Zaakceptuj zasady gry – to zwiększy szansę powodzenia.
Przygotowując treści, warto także pamiętać o sposobie, w jaki użytkownicy TikToka wykorzystują aplikację: podczas przerwy w szkole i na uczelni, w zatłoczonym i głośnym miejscu publicznym, autobusie lub tramwaju. Stwórz materiał, który sprawdzi się także w niesprzyjających warunkach, a przestrzenny dźwięk pozostaw audiofilom i kinomanom.

  1. Zacznij od trzęsienia ziemi – i utrzymaj tempo!

Skoro już wspomniałem o kinomaniakach, złota zasada mistrza Hitchcocka pozostaje w mocy – przy okazji ulegając dodatkowej kondensacji! Maksymalna długość filmu na TikToku to trzy minuty, a więc nawet mniej, niż filmowy zwiastun czy teledysk. Dodatkowo, interfejs aplikacji został tak skonstruowany, by ułatwić użytkownikom przeskakiwanie między treściami, dlatego warto rozpocząć przekaz od mocnego uderzenia, bo na przyciągnięcie uwagi nie mamy wiele czasu. Dynamiczny montaż, efekty specjalne, niecodzienne oświetlenie – to wszystko elementy, które warto wykorzystać, tworząc materiały reklamowe, żeby zwiększyć szanse na sukces. Oczywiście, to nie jedyna droga do sukcesu – jest jeszcze słowo na “k”, którego niektórzy wolą nie używać, a które brzmieniem może kojarzyć się z jedną odmian gruszy: kontrowersja. Materiał, w którym przywitasz swoich odbiorców kontrowersyjnym stwierdzeniem lub niepopularną opinią może sprawić, że wieść o Tobie i Twojej marce rozejdzie się w sposób wirusowy. 

  1. Wzmocnij przekaz odpowiednim podkładem muzycznym i efektami dźwiękowymi.

Tutaj nie ma jednego przepisu na sukces, ale wybranie jako podkładu czegoś, co jednocześnie pojawia się w trendach, odpowiada naszej grupie docelowej i daje się wpisać w DNA marki jest strategią, która może poprawić nasze notowania. Przy okazji uda się zwiększyć szanse natrafienia na nasz film przez osoby, które dotychczas nie słyszały o marce bądź nie były nią zainteresowane na tyle, by obserwować jej poczynania w social media. Kto wie, może muzyczny przebój zachęci użytkowników do sprawdzenia produktów? Warto spróbować, ale trzeba się pospieszyć, bo żywot przeboju na TikToku nie trwa dłużej, niż tydzień albo dwa!

  1. Eksperymentuj z tożsamością marki!

Jeśli coś we współczesnym świecie można traktować jako pewną stałą, to jest nią… zmiana! Dlatego jak bardzo nie byłbyś przywiązany do DNA swojej marki, jej portfolio produktów i tone of voice, warto zastanowić się, czy wartości uosabiane przez towary i usługi przystają do wymagań stawianych przez kolejne pokolenia odbiorców. Wiele marek odniosło sukces na TikToku właśnie dlatego, że porzuciły swój dotychczasowy sposób komunikacji, i postanowiły spróbować czegoś nowego.

  1. Zaangażuj influencerów.

Jeśli nie czujesz się komfortowo, gdy próbujesz dopasować ton komunikacji do oczekiwań młodszych odbiorców, nic straconego – zawsze możesz przygotować kampanię z udziałem influencerów, którzy nie mają z tym najmniejszego problemu. Zaproszenie do współpracy popularnych twórców, którzy są lubiani wśród tiktokerów może okazać się strzałem w dziesiątkę – dzięki temu zyskasz wsparcie osoby, która doskonale rozumie odbiorców oraz stworzysz materiały, które wypadną autentycznie i żywo.

A jak robią to inni?

Przykładem spektakularnej kampanii na TikToku są działania marketingowe przeprowadzone na polskim rynku przez Coca-Colę. Gigant z Atlanty postawił na współpracę z influencerami, wykorzystanie dedykowanego hashtagu oraz specjalne, promocyjne etykiety – znalazły się na nich fragmenty tekstów piosenek, które zostały wykorzystane w kampanii na TikToku. Znani użytkownicy aplikacji nagrywali filmy przedstawiające niezwykłe chwile, w których pojawiał się napój z charakterystyczną, czerwoną etykietą. Wszystkie filmy oznaczono hashtagiem “WOWmoment” (jeden z nich można zobaczyć tutaj: https://www.tiktok.com/@roxiewegiel/video/6591037542361992453), a marka postanowiła zachęcić użytkowników TikToka do udziału w akcji, organizując specjalny konkurs. Dzięki zaangażowaniu tiktokerów, akcja zyskała viralowy charakter, a marka wzmocniła swoją pozycję wśród młodych konsumentów.

Hitdea – kreatywna kampania na TikToku na wyciągnięcie ręki!/

Nie musisz rozumieć specyfiki TikToka, by zaznaczyć na nim obecność swojej marki – wystarczy, że zlecisz to zadanie profesjonalistom! W Hitdea doskonale znamy specyfikę tego medium i wiemy, jak dotrzeć z przekazem do jego użytkowników. Dzięki nam osiągniesz szeroki zasięg, a o Twojej marce będzie się mówić, co znajdzie przełożenie w wynikach finansowych. Od współpracy z Hitdea dzieli Cię kilka kliknięć: https://hitdea.pl/szybka-wycena/

Social media Hitdea TikTok Viral Ads

Tomek

Autor artykułu

Wróć do wpisów