Nowości w Google Ads

Nowości w Google Ads
Inne

Google Ads, znane wcześniej jako Google AdWords, to system reklamowy uruchomiony w 2000 r. przez dostawcę najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej. Dzięki nim możliwe jest tworzenie linków sponsorowanych wyświetlanych w wynikach wyszukiwania oraz na stronach współpracujących z Google w ramach programu Google AdSense. Przez przeszło dwie dekady obecności i ekspansji, Google Ads osiągnęły ogromną popularność i w 2019 r. wygenerowały prawie 135 miliardów dolarów zysku dla kalifornijskiego giganta. Google nie przestaje modyfikować systemu reklamowego, co jakiś czas udostępniając nowe funkcje i możliwości, dzięki którym możliwe jest osiąganie coraz lepszych wyników kampanii. Jakie nowości przygotował na 2022 rok? Zapraszamy do lektury poniższego artykułu!

Elastyczne reklamy w wynikach wyszukiwania

Korzystacie z reklam tekstowych wyświetlających się w wynikach wyszukiwania? Jeśli tak, to spieszcie się z nich korzystać, bo tak szybko odchodzą. Od 30.06.2022 r. zniknie możliwość tworzenia i edytowania rozszerzonych reklam tekstowych. Wspomniana funkcja nie zostanie jednak wyłączona całkowicie: utworzone przed tą datą reklamy tekstowe nadal będą wyświetlać się w wyszukiwarce, a marketerzy będą mogli wstrzymywać i wznawiać ich wyświetlanie.

Rozszerzone reklamy tekstowe zostaną zastąpione przez reklamy elastyczne, dostosowujące się do fraz kluczowych umieszczanych w oknie wyszukiwarki przez użytkowników. Twórcy reklam będą mogli stworzyć kilka wariantów nagłówków oraz treści reklamowych, a system reklamowy Google zdecyduje o tym, która z opcji najbardziej pasuje do konkretnego wyszukiwania. Dzięki tej zmianie reklamy będą bardziej precyzyjnie dopasowane do konkretnych odbiorców, co powinno zwiększyć ich skuteczność.

Nowe zasady dotyczące wyświetlania reklam zawierających treści polityczne

Aktualizacja zasad dotyczących reklam zawierających treści polityczne to globalna zmiana Google wprowadzona w lutym 2022 r. Od kilku miesięcy reklamodawcy, którym zależy na wyświetlaniu materiałów reklamujących np. koszulki i inne gadżety pozwalające na agitację polityczną, muszą przejść stosowną weryfikację. Publikowanie treści politycznych za pomocą niezweryfikowanego przez Google konta może skutkować jego zawieszeniem.

Wprowadzone zmiany dotyczą także zasięgu geograficznego reklam wyborczych. Dotychczas obowiązujący regulamin ograniczał możliwość wyświetlania reklam politycznych poza granicami kraju. Według nowych zasad reklamodawcy będą mogli prezentować tego typu materiały pochodzące z innych państw (np. francuskie reklamy wyborcze w Polsce), natomiast nadal nie będą w stanie publikować swoich reklam w innych regionach (dla przykładu, wyświetlanie reklam z polskiego konta w Stanach Zjednoczonych będzie niemożliwe).

Bardziej angażujące kampanie video

Google podjęło decyzję o automatycznym przekształceniu kampanii TrueView w bardziej angażujące, zawierające CTA kampanie video. Według prognoz kalifornijskiej firmy skutkiem będzie sięgający 20% wzrost liczby konwersji i wyższa skuteczność tej formy reklamy. Nowe rozwiązanie ma za zadanie nie tylko mocniej angażować widzów, ale także poprawić UX, ułatwiając skalowanie materiałów na różnych urządzeniach.

Zmiany dotyczą też samych formatów: oprócz możliwych do pominięcia reklam In-Stream, pojawiły się także reklamy In-Feed, prezentujące towary, marki i usługi obok treści w YouTube. Z reklamami In-Feed możemy spotkać się w wynikach wyszukiwania YouTube, na stronie głównej aplikacji oraz w karcie „Warte obejrzenia”.

Niektórych marketerów z pewnością ucieszy także możliwość dodawania dłuższych nagłówków i tekstów.

Automatyzacja, czyli kampanie Performance Max

Choć kampanie Performance Max pojawiły się jeszcze w zeszłym roku, warto napisać o nich parę słów. Zastosowanie systemów i algorytmów samouczących się sprawia, że reklamy te są na bieżąco optymalizowane w sposób zautomatyzowany. Narzędzie udostępnione przez Google samo dostosowuje stawki i wybiera spośród możliwych kombinacji obrazów, nagłówków i tekstów najbardziej skuteczne rozwiązania. Dodatkowym atutem jest możliwość optymalizacji jednej kampanii we wszystkich kanałach Google, m.in. w wyszukiwarce, YouTube, poczcie Gmail czy Mapach Google. Kampanie Performance Max to także większe możliwości w zakresie prowadzenia skutecznego remarketingu dynamicznego oraz nowe opcje prowadzenia kampanii produktowych.

Wszystkie te możliwości oparto na znanych z wcześniejszych wcieleń Google Ads narzędziach i interfejsie użytkownika, dlatego uruchomienie kampanii Performance Max nie powinno sprawić problemu osobom, które miały wcześniej styczność z systemem reklamowym Google. 

Deseru nie będzie, czyli zmiany dotyczące cookies

W styczniu sieć obiegła zapowiedź Google dotycząca wygaszenia obsługi plików cookies należących do firm trzecich. Marketerzy będą więc zmuszeni do ograniczenia się do cookies zbieranych wyłącznie przez odwiedzaną domenę. Zmiana ta podyktowana jest ochroną prywatności użytkowników sieci, ale w znaczący sposób ograniczy możliwości w zakresie zbierania informacji o aktywności użytkowników oraz targetowania reklam. Po wygaszeniu 3rd Party Cookies możemy spodziewać się wzmocnienia pozycji aliasów mediowych, które jako nieliczne z podmiotów będą w stanie gromadzić duże zbiory danych o działaniach użytkowników, i przynajmniej w teorii konkurować z Google i Meta.

Nowości w Google Ads – podsumowanie

Na tym kończymy przegląd nowości w Google Ads. Wprowadzone i zapowiadane przez kalifornijskiego giganta zmiany zwiększają możliwości personalizacji przekazów reklamowych i ułatwiają obsługę kampanii. Nadchodzące ograniczenia dotyczące gromadzenia i przetwarzania 3rd party cookies z pewnością wprowadzą nieco zamieszania na rynku reklamy internetowej, ale wydaje się, że kwestią czasu będzie znalezienie rozwiązania pozwalającego na skuteczną optymalizację Google Ads. 

Potrzebujesz pomocy w przeprowadzeniu kampanii w systemie reklamowym Google? Możesz liczyć na nasze wsparcie na każdym etapie przygotowywania i optymalizowania reklamy w Google Ads! Wypełnij szybki brief: https://hitdea.pl/szybka-wycena/

Marketing Hitdea Google Ads Google PPC Kampanie marketingowe Marketing online

Tomek

Autor artykułu

Wróć do wpisów