Instastories jako narzędzia marketingowe

Instastories jako narzędzia marketingowe
Marketing Wydarzenia Informacje

Relacje na Facebooku i Instastories jako narzędzia marketingowe

Prowadzenie komunikacji w mediach społecznościowych to w 2022 r. absolutna konieczność dla marek oferujących swoje produkty i usługi odbiorcom indywidualnym. Zdecydowana większość marek decyduje się na prowadzenie profili w przynajmniej dwóch różnych kanałach social media, próbując dotrzeć z komunikatami do różnych grup konsumentów. Powody, dla których marki decydują się na wykorzystanie mediów społecznościowych, są bardzo różne. Badania pokazują, że wśród najczęściej wymienianych powodów dla wykorzystywania social media w strategii marketingowej, przedsiębiorcy wskazują kolejno na:
chęć budowania świadomości marki,
podtrzymywanie reputacji przedsiębiorstwa,
budowę zaangażowanej społeczności wokół marki,
zwiększenie liczby konwersji,
lepsze poznanie potrzeb konsumentów,
oferowanie wsparcia klientom (np. pomocy technicznej),
wsparcie w pozyskiwaniu wartościowych kandydatów do pracy.

Zakładane cele nie pozostają bez wpływu na styl, sposób i częstotliwość komunikacji marek, i powinny zostać uwzględnione na etapie opracowywanie strategii social media. Niedocenianym narzędziem, które pozwala wspomóc realizację celów bez ponoszenia dodatkowych kosztów reklamy, są relacje na Facebooku i Instastories. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Relacje na Facebooku i Instastories – co to takiego?

Relacje na Facebooku i Instastories to bardzo zbliżone do siebie formy komunikacji. Serwisy społecznościowe mocno stawiają na udostępnianie tego typu treści, umieszczając narzędzia pozwalające na ich przeglądanie w widocznym, wyeksponowanym miejscu, zarówno w widoku desktop, jak i w aplikacjach na urządzenia mobilne. To czyni z nich bardzo skuteczne narzędzie marketingowe, ale do tego jeszcze wrócimy.
A czym są same stories? To piętnastosekundowe filmiki (lub wyświetlające się przez piętnaście sekund zdjęcia/grafiki), które różnią się od tradycyjnych postów tym, że „znikają” w dwadzieścia cztery godziny po ich opublikowaniu (możliwe jest jednak zachowanie ich przez odbiorcę dzięki opcji zapisu w wyróżnionych Relacjach). W jaki sposób można przekuć właściwości tej formy komunikacji na skuteczne działania marketingowe?

Jak wykorzystać Relacje na Facebooku i Instastories do celów marketingowych?

Efemeryczny charakter Relacji i Instastories może zostać potraktowany zarówno jako ich wada, jak i zaleta. Odpowiednie wykorzystanie tej formy komunikacji wymaga zarówno oryginalnego pomysłu, jak i dobrej znajomości naszej grupy docelowej. Warto jednak pamiętać o tym, że materiały video bywają ignorowane niejako „programowo” przez niektórych użytkowników serwisów społecznościowych, ponadto zdarzają się sytuacje, w których niemożliwe jest odtworzenie nagrania ze ścieżką dźwiękową (np. w środkach komunikacji miejskiej czy gwarnych miejscach publicznych).

Miejmy jednak w pamięci niewątpliwą zaletę Relacji i Instastories – wyeksponowanie ich w widocznym miejscu w widoku serwisów, co wydatnie zwiększa szansę z dotarciem do odbiorców. Inna istotna zaleta wynika zarówno ze sposobu zaprojektowania Facebooka i Instagrama, jak i ze sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z tych platform: Relacje/Instastories są wyświetlane ciągiem, jedna po drugiej, dzięki czemu użytkownik może w jednej sesji obejrzeć wszystkie materiały udostępnione przez znajomych i obserwowane strony. Umożliwia to uzyskanie dużych zasięgów bez ponoszenia kosztów reklamy – Relacje/Instastories można potraktować jako specyficzne przypomnienie o istnieniu marki, a udostępnianie interesujących, angażujących treści w tej formie pozwala zwiększyć liczbę odsłon profilu i aktywności pod postami.

Jak więc wykorzystać Relacje i Instastories w komunikacji marki?

Można potraktować je jako swoiste zwiastuny – jeśli udostępniamy nowy wpis blogowy lub film, warto przy okazji opublikować materiał w ramach stories, który pozwoli „przyciągnąć” odbiorców do właściwej treści dostępnej na profilu lub stronie WWW.
Relacje to także dobry sposób, żeby przypomnieć o trwających akcjach promocyjnych lub konkursach, i planując tego typu działania, warto uwzględnić stories jako element strategii marketingowej – udostępnijmy relację w momencie ogłoszenia nowej promocji/konkursu, i sukcesywnie przypominajmy o akcji za pomocą stories w trakcie jej trwania.

Jeśli zależy nam na budowie zaangażowanej społeczności wokół marki, relacje są dobrym sposobem na zaproszenie odbiorców „za kulisy” – efemeryczny charakter tej formy komunikacji pozwala udostępniać materiały, które pokazują działania podejmowane przez markę, np. sesje produktowe, spotkania z partnerami lub influencerami, działania z zakresu CSR, udział w wydarzeniach sportowych i kulturalnych. Tego typu materiały pozwalają budować silniejszą więź z odbiorcami i pokazać naszą markę od bardziej ludzkiej strony, w swobodniejszej konwencji.

Relacje to także dobre narzędzie wspierające proces budowania marki pracodawcy – jeśli social media wykorzystujemy do pozyskiwania wartościowych kandydatów do pracy, to odpowiednio przygotowane materiały prezentujące siedzibę firmy, informujące o pracowniczych benefitach i kafeterii czy przedstawiające zespół podczas codziennej pracy mogą zachęcić potencjalnych pracowników do zajrzenia do zakładki „kariera” na naszej stronie WWW i wzięcia udziału w aktualnych rekrutacjach. Ma to niebagatelne znaczenie w branżach, które muszą zmagać się z niedoborem specjalistów – jeśli w obszarze, w którym działamy, pozycja przetargowa pracowników jest silna, a pracodawcy muszą zabiegać o kandydatów, pokazanie korzyści z zatrudnienia w naszej firmie w lekkiej, niezobowiązującej formie stories może być jednym ze sposobów na zwiększenie liczby aplikacji.

Przygotujemy relacje za Ciebie!

W Hitdea dostrzegamy potencjał kryjący się w relacjach i stories, a nasze doświadczenie pozwala nam dopasować udostępniane treści do profilu działalności klienta i jego grupy docelowej. Współpracując z Hitdea masz gwarancję uwzględnienia stories w strategii marketingowej, ponieważ relacje są elementem każdego z naszych pakietów social media. Dzięki temu będziesz mógł dotrzeć do nowych grup odbiorców i stworzyć aktywną, zaangażowaną społeczność wokół swojej marki. Wypełnij szybki brief: https://hitdea.pl/szybka-wycena/

Social media marka agencja reklamowa agencja interaktywna Marketing Facebook Instastories Relacje

Tomek

Autor artykułu

Wróć do wpisów