Marketing motoryzacyjny dla początkujących: wszystko, co musisz wiedzieć

Marketing motoryzacyjny dla początkujących: wszystko, co musisz wiedzieć
Marketing Branding

Coraz więcej osób korzysta z Internetu w poszukiwaniu najdrobniejszych rzeczy. Marketing motoryzacyjny to dziedzina, która pomaga wywrzeć rzeczywisty wpływ. Każda firma motoryzacyjna może odnieść ogromne korzyści ze współpracy z agencją reklamową digital. Marketing internetowy może pomóc branży samochodowej na wiele sposobów.

W tym artykule przeczytasz

Jak marketing cyfrowy pomaga branży motoryzacyjnej

Oto 11 najlepszych sposobów wykorzystania marketingu cyfrowego w Twoim salonie.

Rekomendacje

Nigdy nie zapomnę leasingu mojego pierwszego samochodu. Postawiłam na niewielkiego, przyzwoicie wyglądającego Mercedesa CLA, ale byłam przerażona podjęciem decyzji, w którym miejscu dokonać zakupu. Spędziłam miesiące na szukaniu informacji, dzwoniąc i odwiedzając lokalnych dealerów. Zastanawiałam się, czy wybrać leasing czy najem długoterminowy. Pod koniec dnia zdecydowałam gdzie szukać osobiście, czytając recenzje klientów.

Sedno tej anegdoty jest następujące: recenzje są prawdopodobnie najskuteczniejszą strategią marketingu motoryzacyjnego, jaka istnieje. Powinieneś nie tylko upewnić się, że masz DOBRE recenzje, ale także zrobić wszystko, co w Twojej mocy, aby mieć pewność, że te świetne recenzje są wszędzie, gdzie mogą. Google, sieci społecznościowe, Twoja własna witryna. Możesz również pójść o krok dalej, tworząc historie sukcesu klientów i filmy z najbardziej cenionymi klientami. Wykorzystuj je w różnych miejscach, takich jak płatne reklamy społecznościowe, witryna internetowa lub biuletyn.

Jeśli chodzi o marketing motoryzacyjny, nie ma lepszego sposobu na zbudowanie zaufania niż pozwolenie klientom mówić za Ciebie!

Skorzystaj z materiałów promocyjnych OEM

Nie zapomnij skorzystać z cyfrowych materiałów promocyjnych, które są dostarczane przez samą markę samochodów. Bank zdjęć czy materiałów marketingowych zawiera wiele treści, które można wykorzystać podczas personalizacji witryny internetowej dealera samochodów.

Osoba lub agencja odpowiedzialna za marketing cyfrowy

Początkowo wyznaczona osoba powinna być odpowiedzialna za cyfrowe działania marketingowe Twojego salonu. Jedna osoba jest lepsza, ponieważ

Gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść”.

Później ta osoba może przeszkolić sprzedawców w korzystaniu z narzędzi marketingu cyfrowego. Możesz również zlecić wykonywanie tych czynności agencji reklamowej.

Personalizacja

Zbuduj osobiste relacje z klientami i traktuj ich jak ludzi, a nie jako część ogólnej populacji kupującej samochody. W przeciwieństwie do biuletynów i billboardów, marketing cyfrowy powinien być spersonalizowany. Treści powinny być tworzone z myślą o klientach o określonej lokalizacji, demografii i etapie zakupu.

Dlaczego miałabym kupować samochód u Ciebie, a nie w innym salonie samochodowym? Lub takim, który jest w dogodniejszej lokalizacji lub w lepszej cenie? Kluczową częścią Twojej strategii marketingowej w branży motoryzacyjnej jest przekonanie potencjalnych klientów, aby wybrali Ciebie zamiast konkurencji.

Jeśli nie ma żadnych oczywistych powodów, takich jak najniższe ceny lub najlepsze recenzje, zastanów się nad wyjątkowymi zachętami i ofertami, które możesz przedstawić potencjalnym klientom.

Zawartość witryny

Większość kupujących samochody szuka informacji w internecie na długo przed wizytą u dealera. Zawsze upewnij się, że masz świeżą i odpowiednią zawartość witryny. Zrób jak najlepsze pierwsze wrażenie.

Strona przyjazna dla urządzeń mobilnych

94% odwiedzających online ma teraz dostęp do Twojej witryny za pomocą telefonów komórkowych.

Spraw, aby Twoja witryna była responsywna i przyjazna dla urządzeń mobilnych, tak aby działała dobrze na laptopie, tablecie lub telefonie komórkowym. Dotyczy to również e-maili promocyjnych.

Dywersyfikacja treści

Większość osób odwiedzających stronę internetową decyduje się pozostać w witrynie lub opuścić ją w ciągu około 5 do 15 sekund. Skorzystaj z atrakcyjnej grafiki lub wideo, aby przedstawić swoją propozycję wartości na swojej stronie głównej

Zamiast zwykłego tekstu i zdjęć wypróbuj innowacyjne i łatwe do zrozumienia infografiki, aby przyciągnąć odbiorców. Użyj wideo, aby uchwycić i opublikować niezapomniane referencje klientów. Różnorodność treści to najlepsza broń do zabicia monotonii, a stale rozwijająca się witryna internetowa dealera samochodów zawsze przyciąga coraz więcej perspektyw.

Czat na żywo

Aby natychmiast odpowiedzieć na proste pytania, przydaje się czat na żywo na stronie internetowej. Jeśli zauważysz, że powracający goście często rozmawiają na czacie, wyślij im ekskluzywne kupony na jazdę próbną.

Funkcja czatu na żywo może być jednak dość frustrująca, jeśli Twój zespół nie jest wyposażony w arkusz często zadawanych pytań (FAQ). Przygotuj się na odpowiedzi, zanim porozmawiasz z potencjalnym klientem.

E-Mail marketing

Nie, E-Mail marketing z pewnością nie umarł. Wiele odnoszących sukcesy dealerów samochodowych, handlu elektronicznego i innych firm dość wydajnie z niego korzysta.

W obecnych czasach jednak E-Mail może działać inaczej. Częsty spam nie wchodzi w rachubę. Starannie przygotuj promocyjny e-mail i nie zapomnij dołączyć sensownej oferty lub gratisów.

Marketing w mediach społecznościowych, SEO

Jak wspomniałam powyżej… kiedy po raz pierwszy zaczęłam szukać mojego nowego samochodu, dokąd się zwróciłam? Oczywiście do Google! Zadbaj, aby znaleźć się na najwyższych pozycjach.

Cyfrowa strategia marketingowa dla salonu samochodowego nie jest kompletna bez strategii w zakresie mediów społecznościowych. Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, YouTube itp. Cieszą się ogromną popularnością, a około 70% Twoich kupujących korzysta z jednej lub kilku z tych platform.

Twórz interesujące treści społecznościowe, które można udostępniać, przypinać i publikować na tych platformach, aby przyciągnąć więcej potencjalnych klientów do Twojej witryny.

Targeting & Retargeting

Jaki rodzaj branży motoryzacyjnej promujesz? Kto jest Twoim typowym klientem? Powinna istnieś inna strategia marketingu motoryzacyjnego dla sprzedawców luksusowych samochodów Porsche i Mercedes niż dla sprzedawców używanych samochodów lub bardziej przystępnych cenowo marek, takich jak Honda i Toyota.

Kieruj oraz przekierowuj swoich odbiorców w oparciu o ich potrzeby, priorytety i zainteresowania, zadając im kilka prostych pytań. Potencjalni klienci mają drastycznie różne obawy, pytania, pragnienia i potrzeby, jeśli chodzi o inwestycję w nowy samochód. Podczas gdy klient Mercedesa może być bardziej zaniepokojony podgrzewanymi siedzeniami i skórzanym wnętrzem, nabywca Hondy najprawdopodobniej bardziej interesuje się przebiegiem, rodzajem paliwa i długowiecznością.

Wysyłaj spersonalizowane i ukierunkowane wiadomości e-mail oraz promocje społecznościowe. Dzięki remarketingowi możesz obniżyć współczynnik porzuceń i sfinalizować więcej transakcji, wyświetlając kuszące reklamy displayowe osobom, które niedawno odwiedziły Twoją witrynę.

Dzięki tym strategiom marketingowym w branży motoryzacyjnej Twoje kampanie powinny nabrać rozpędu. W mgnieniu oka dostarczysz nowe leady do swojego zespołu sprzedaży! Powodzenia!

Nasi klienci z branży motoryzacyjnej

Jesteśmy agencją marketingu internetowego. Oto, co możemy zrobić dla Twojej firmy motoryzacyjnej:

  • Zarządzaj reputacją marki w Internecie, promując pozytywne treści na określonych kanałach, aby zwiększyć obecność marki w Sieci.
  • Obsługuj rankingi wyszukiwarek, aby mieć pewność, że witryna Twojej marki znajduje się na szczycie listy, przyciągając więcej odwiedzających.
  • Uruchom kampanię w mediach społecznościowych i twórz strategię brandingu, aby zwiększyć zainteresowanie wśród potencjalnych klientów.
  • Ukierunkuj marketing poprzez e-maile, promocje online i inne kanały z wykorzystaniem blogów, filmów i infografik.
  • Skontaktuj się z nami już dziś, aby poznać strategie marketingu cyfrowego dla Twojej firmy motoryzacyjnej.
Social media agencja reklamowa agencja interaktywna agencja social media agencja 360 Motoryzacja Marketing motoryzacyjny Marketing Hitdea

Autor artykułu

Wróć do wpisów